Historia firmy: Foppapedretti od 1945 roku do dziś.

OD 1945 R. W GŁĄB HISTORIIFIRMY

FOPPAPEDRETTI POWSTAŁO Z PASJI DO DREWNA SWOJEGO ZAŁOŻYCIELA, EZIO FOPPA PEDRETTI.

1945. Wszystko zaczęło się w 1945 roku, w domu w Telgate (w Bergamo), gdzie młody Ezio poświęcał swój wolny czas na tworzenie drewnianych zabawek z resztek pochodzących z fabryki uchwytów do parasoli jego wuja Pierino.

FABRYKA ZABAWEK BRACI FOPPA PEDRETTI

Następnie, w 1946 roku, zaangażował swojego brata Tito oraz siostrę Letizię i z pomocą ich matki, Matilde, nauczycielki w szkole podstawowej, założył Fabrykę Zabawek Foppa Pedretti. 
Początkowo Foppapedretti produkowała zabawki dla dzieci: z dbałością o szczegóły i dużą kreatywnością powstawały wozy konne, kuchnie dla lalek, które były doskonałymi replikami prawdziwych, koszyki na lunch, które dzieci mogły zabierać ze sobą do szkoły.
Rynek zabawek zmienił się, gdy plastik stał się bardziej popularny, więc założyciel firmy, Ezio, urozmaicił swoją linię produktów: w latach 50. zaczął produkować pierwsze produkty dla niemowląt, produkty, które zapoczątkowały działalność firmy i stały się jej wizytówką na kolejne dziesięciolecia.

NOWE DZIEDZINY

Pojawia się pierwsze wysokie krzesełko, potem łóżeczka, a następnie biurka. Produkcja została rozszerzona o stoły do przewijania i inne meble do pokoju dziecięcego.

1974. Foppapedretti zaczyna produkować meble ogrodowe, a w latach 80-tych meble dla domu na zawsze zmieniają rynek, oferując wysoce funkcjonalne elementy, które ułatwiają codzienne obowiązki.


PIERWSZE ZABAWKI DREWNIANE

Siedziba operacyjna, Bolgare Siedziba zarządu, Grumello del Monte

DRZEWO POMYSŁÓW

Do pierwszych z nich należała deska do prasowania Asso, drabina domowa i stojak na pranie Gulliver, który do dziś jest bestsellerem. Nudne przyrządy codziennego użytku stały się rewolucyjnymi stanowiskami pracy. To właśnie oznacza slogan firmy "Drzewo pomysłów", który jest jednocześnie nazwą sklepu: innowacyjne, zwycięskie pomysły, w których drewno jest preferowanym materiałem, przedmioty, które są tak niewiarygodnie funkcjonalne i bezpieczne, że wyprzedzają nawet potrzeby rynku.

ISTOTA DREWNA

Drewno pozostaje najważniejszym materiałem wykorzystywanym przez Foppapedretti, ale ponieważ firma zawsze poszukuje nowych pomysłów, aby zaspokoić potrzeby ciągle zmieniającego się rynku

2004. rozpoczęli przygodę w świecie wózków dziecięcych. Foppapedretti chciało zastosować filozofię swojej firmy również w tej branży, a wyniki są widoczne jak na dłoni: produkty muszą być wysoce funkcjonalne, praktyczne i bezpieczne, ale również innowacyjne, aby zawsze być przynajmniej o krok do przodu.

2011. I tak, po około czterech latach eksperymentów, w 2011 roku wprowadzono jedyny obecnie na rynku wózek spacerowy z silnikiem elektrycznym (produkcja rozpoczęła się w marcu 2012 roku): MyoTronic, produkt, w który prezes i dyrektor generalny, Luciano Bonetti, zainwestował wiele osobistej energii. W 2011 roku, MyoTronic zdobył prestiżową międzynarodową nagrodę Red Dot Design Award.

PRZEDSIĘBIORSTWO DZISIAJ

Wysokiej jakości materiały, praktyczność, funkcjonalność i poręczność, w połączeniu z doskonałym wzornictwem i skrupulatną dbałością o bezpieczeństwo sprawiają, że Foppapedretti jest jedną z najbardziej solidnych firm włoskiej sceny przemysłowej, a także ważnym graczem na światowej scenie Made in Italy.

Foppapedretti zatrudnia około 210 pracowników, daje pracę 300 osobom w powiązanych branżach i posiada 30 agentów handlowych, obsługujących rynki włoskie i zagraniczne.


Obecnie jest 2200 sprzedawców detalicznych obsługujących produkty dla domu i dzieci Foppapedretti, a we Włoszech jest 11 sklepów flagowych Albero delle idee (Drzewo Pomysłów). Sześć z nich jest własnością firmy, a pięć to sklepy franczyzowe (dane z 2014 r.).
Poza marką Kasalinghi Italia, należącą do firmy Foppapedretti-, w głównych włoskich placówkach znajduje się 13 punktów sprzedaży.

Główna siedziba firmy przeniosła się z Telgate do pobliskiego Grumello del Monte (Bergamo), z widokiem na autostradę Mediolan-Florencja, w styczniu 1988 roku. Kompleks obejmuje biura, pracownie projektowe i magazyny o łącznej powierzchni 42 000 m2. W celu zwiększenia produkcji i przetwarzania materiałów, w 1999 roku w odległości kilku kilometrów od głównych biur (również wzdłuż autostrady) została założona firma Foppapedretti Technology. Firma ta przyjmuje lite drewno, przetwarza je i przekształca w gotowy produkt.

JEST ONA WYPOSAŻONA W PRZYJAZNĄ DLA ŚRODOWISKA NAJNOWOCZEŚNIEJSZĄ TECHNOLOGIĘ I ZBUDOWANA TAK, ABY STWORZYĆ JAK NAJLEPSZE WARUNKI PRACY.

"Wierzymy w jakość, w wartości, które pozostają niezmienne w czasie. Wierzymy w siłę pomysłów, pomysłów, które upraszczają codzienne życie."

 

SIŁA MARKI

SILNE PRZEKONANIA I ORYGINALNE POMYSŁY

Począwszy od lat 80-tych, Foppapedretti zawsze dużo inwestowało w swoją markę poprzez globalną reklamę i komunikację, strategię, która zdobyła również zaufanie konsumentów.

Young & Rubicam, w badaniu zleconym przez Corriere della Sera, umieściła Foppapedretti w obszarze doskonałości wśród włoskich marek, na trzecim miejscu (po Ferrari i Parmigiano Reggiano) pod względem rozpoznawalności marki (źródło: Corriere della Sera, 12 marca 2001 r.).

"Marki odnoszące sukces to te, które mają silne przekonania i oryginalne pomysły.To one mają energię, aby zmienić świat i zmienić sposób myślenia ludzi."

(Young&Rubicam)
GRUPA FOPPAPEDRETTI
280 PRACOWNIKÓW
300 POWIĄZANYCH MIEJSC PRACY

60.000 TYS. M2 POWIERZCHNI BIUROWEJ, FABRYCZNEJ I MAGAZYNOWEJ
110.000 TYS. M2 ŁĄCZNIE

SPÓŁKI

Foppapedretti Spa, spółka macierzysta Foppapedretti Technology, przetwórstwo drewna Plastikopolis, przetwórstwo tworzyw sztucznych L'albero delle idee, sklepy detaliczne Foppapedretti Direct, internet i e-commerce Kasalinghi Italia, spółka stowarzyszona z outletami
(dane zaktualizowane do 31 grudnia 2013 r.)

WSPIERAMY SPORT


Coppa Italia, 2016 r.
SUKCES W SPORCIE
Jedną ze zwycięskich strategii przyjętych przez Foppapedretti w celu poprawy swojego zwycięskiego wizerunku było wspieranie sportu: idealne połączenie dla firmy, która zawsze wierzyła w znaczenie rywalizacji i pracy zespołowej.

Nazwa Foppapedretti jest ściśle związana z najpopularniejszą w historii włoską żeńską drużyną siatkówki, i nie tylko! Legenda żeńskiej siatkówki dzięki firmie: była ona głównym sponsorem Volley Bergamo w latach 1992-1993, a w 2003 roku wykupiła drużynę.

Od ponad dwudziestu lat Foppapedretti Volley Bergamo wygrywa w całych Włoszech i Europie: 8 mistrzostw Włoch, 3 Puchary Europy Mistrzów, 4 Ligi Europy Mistrzów, 5 Pucharów Włoch, 6 Superpucharów Włoch, 1 puchar CEV. Stawiając na Made in Italy również w sporcie, Foppapedretti było trampoliną dla wielu obiecujących siatkarek, które przyczyniły się do sukcesów reprezentacji narodowej.


Ikona włoskiej żeńskiej siatkówki, Francesca Piccinini, grała dla Foppapedretti Bergamo przez 13 lat!

pixel